بررسی نماد وضعیت فعالیت شرکتهای بازاریابی شبکه ای

5/5 (1 نظر)

عمر بازاریابی شبکه ای بطور قانونی و رسمی در ایران به پنج سال نمی‌رسد. از زمان قانونی شدن فعالیت شرکت ها بصورت فروش مستقیم یا همان فروش چند سطحی، مرکز امور اصناف و بازرگانان ایران، که زیر نظر معاونت توسعه و بازرگانی داخلی وزارت صنعت و معدن فعالیت می‌کند، عهده دار سازماندهی و نظارت بر فعالیت شرکت های مذکور شده است. این مسئولیت از تعیین آیین نامه های صدور مجوز شروع می شود تا تعیین قوانین حاکم بر فعالیت شرکت ها و بازاریاب ها، نوع و کیفیت محصولات قابل عرضه، پلن های درآمد زایی و …

یکی از فعالیت هایی که این مرکز برعهده دارد، بررسی لحظه ای مجوز شرکت مورد فعالیت و نمایش وضعیت آن در وبسایت آن شرکت می باشد. بطوری که کاربر، در هر لحظه با کلیک بر روی این نماد، می تواند از آخرین وضعیت مجوز شرکت مطلع گردد.

در این مطلب قصد داریم نگاهی به این نماد بیندازیم، و حالات مختلف آن را بررسی نماییم.

تمامی شرکت های فعال در زمینه ی بازاریابی شبکه ای، موظف هستند که نماد وضعیت فعالیت شرکت های بازاریابی شبکه ای را در قسمتی از سایت خود قرار دهند. این نماد ظاهری مانند شکل زیر دارد:

namad

این نماد، دارای رنگ های مختلفی می باشد که در ادامه، به بررسی آنها خواهیم پرداخت. هنگامی که روی این نماد کلیک می نمایید، پنجره ای باز خواهد شد، که مستقیم به وبسایت مرکز امور اصناف و بازرگانان ایران متصل شده و آخرین اطلاعات مربوط به وضعیت فعالیت آن شرکت را از سایت این مرکز فراخوانی می نماید. شکل زیر این پنجره را نمایش می‌دهد.

mashrooh-mojavez

همانطور که در عکس بالا مشاهده نمودید، اطلاعات کاملی از شرکت مورد نظر شامل نام مدیر عامل، آدرس سایت و دفتر مرکزی، لیست اجناس شرکت، اطلاعاتی راجع به مجوز فعالیت شرکت و در نهایت نیز امکان گزارش تخلف شرکت مورد بررسی از طریق این پنجره فراهم گردیده است.

اما بایستی عرض کنیم همانطور که پیشتر گفته شد، این نماد بر اساس وضعیت فعلی مجوز شرکت، رنگ های متفاوتی به خود میگیرد. نماد وضعیت فعالیت شرکت های بازاریابی شبکه ای در ۴ رنگ سبز، زرد ، قرمز و سیاه مشخص کننده وضعیت عملکرد شرکت‌های دارای مجوز فعالیت است.
هر یک از شرکت‌های دارای مجوز با توجه به نحوه عملکرد خود، منجر به تغییر رنگ وضعیت لوگو می‌شوند در هر ۴ رنگ این لوگوها بعد از باز شدن لوگوی اصلی اطلاعاتی شامل اسم مدیرعامل، نشانی دفتر مرکزی ، پست الکترونیکی، وضعیت اخطار و راهنمای مورد نیاز موجود است. تغییر اطلاعات و مدیریت رنگ‌های این لوگوها توسط مرکز امور اصناف و بازرگانان انجام می‌شود.

 


logo-heder-sabz

رنگ سبز لوگو مطابق عکس روبرو مشخص کننده فعال بودن شرکت و اینکه توانسته فعالیت خود را با دستورالعمل بازاریابی شبکه‌ای منطبق سازد.

 

 


logo-heder-zard

رنگ زرد لوگو مطابق عکس روبرو مشخص کننده حالت تعلیق شرکت و اینکه به دلیل تخلفات و عدم انطباق با دستورالعمل بازاریابی، وضعیت شرکت به حالت تعلیق درآمده است.

 

 


logo-heder-ghermez

رنگ قرمز لوگو مطابق عکس روبرو مشخص کننده حالت لغو مجوز شرکت و اینکه به دلیل تخلفات و عدم انطباق با دستورالعمل بازاریابی و یادرخواست خاتمه و موافقت مرکز امور اصناف به حالت لغو مجوز در آمده است.

 

 


logo-heder-meshki

 

رنگ مشکی لوگو مشخص کننده وضعیت اتمام تاریخ اعتبار مجوز شرکت می‌باشد. (عدم فعالیت و قرار دادن سبد کالایی بر روی سایت )

 

 


 

 

تمامی شرکت‌های دارای مجوز مکلف خواهند بود در صفحه اصلی سایت خود لوگوی وضعیت فعالیت شرکتهای بازاریابی شبکه‌ای را قرار دهند و کاربرانی که خواستار عضویت و بازاریابی رسمی شرکت هستند به راحتی از طریق رنگ لوگوی نمایشی داده شده بر روی سایت و اطلاعاتی که بعد از کلیک بدست می‌آورند از وضعیت شرکت اطلاع حاصل می‌کنند.

 

علم پول، امید دارد که این مطلب مورد توجه شما واقع گردیده باشد…

5/5 (1 نظر)
x

لینک مطلب در تالار


به منظور بحث و گفتگو در مورد این مطلب، می توانید به تاپیک آن در تالار گفتمان مراجعه نمایید:

x

اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی


با به اشتراک گذاشتن این مطلب، فرصت دیدن مطالب مورد علاقه ی خود را به دوستانتان هدیه دهید...!
هم اکنون می توانید این مطلب را توسط شبکه های اجتماعی زیر به اشتراک بگذارید

با اشتراک گذاری این مطلب، دوستان خود را از آن آگاه سازید
x

معرفی مرجع(های) این مطلب


تدوین و گردآوری شده توسط: علم پول


x

فهرست برچسب ها برای این مطلب:


guest
0 دیدگاه
نظرات درون خطی
تمام نظرات
0
تفکرات شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید!x
()
x