مصاحبه با خانم موسوی مدیرعامل شرکت شبکه بادران گستران

4.5/5 (2 نظر)

شرکت بادران گستران به مدیریت خانم موسوی و آدرس وب سایت baadraan.ir و با محصولاتی از قبیل لوازم آرایشی و بهداشتی، (ژل پاک کننده، کرم ضد چروک، شامپو بدن)، عطر زنانه و مردانه، ماسک ترمیم کننده مو، محصولات غذایی و انواع ساعت در تاریخ ۱۳۹۰/۶/۶ مجوز فعالیت خود را دریافت کرده است. این شرکت در شهر مشهد دارای شعب فعال است. همچنین مجوز فعالیت این شرکت تا تاریخ ۱۳۹۴/۶/۱ تمدید شده است.

در ادامه شما را به خواندن مصاحبه سایت mlmbook با خانم موسوی مدیر عامل این شرکت، در مورد بازاریابی شبکه‌ای و وضعیت شرکت دعوت می‌کنیم.

 

سؤال: لطفاً مقداری از سوابق خود را در زمینۀ تجارت و بازاریابی را بیان نمایید؟

 

بسم الله الرحمن الرحیم فرمودید سابقۀ خود را در زمینۀ تجارت خدمتتون عرض کنم. ما در سال ۱۳۷۱ به صورت خیلی جدی در زمینۀ اشتغال و کار آفرینی مشغول به کار شدیم. همیشه دوست داشتیم تجربه های مختلفی در زمینه های گوناگون به دست آوریم. از جمله تأسیس کارخانه و فروش کالاهای مختلف را تجربه کردیم. چیزی که در سال‌های تولید ما را آزار می‌داد، چگونگی فروش بود. خیلی از تولید کنندگان در بحث فروش مشکل داشتند. یعنی نقطه ضعف تولید، فروش بود. اگر فروش باشد همه تولید کنندگان موفق هستند. معتقد بودیم که اگر ما در بحث فروش خوب کار کنیم، هم می‌شود تولید های خوبی راه انداخت و تولید کنندگان می‌توانند همیشه موفق باشند.شرکتی موفق است که بتواند فروش خوبی داشته باشد. اگر مسئله فروش در بحث تولید حل شود خط تولید راه می‌افتد و تولید کنندگان مختلفی کارشان را انجام می‌دهند. ما هم تجارب مختلفی در بحث تولید داشتیم و با توجه به تولیدمان علاقه‌مند شدیم که بحث فروش راهم داشته باشیم.

 

سؤال: هدف شما از تأسیس شرکت بادران و فروش محصولات و جذب بازاریابان و همچنین فعالیت در این زمینه (بازاریابی شبکه‌ای) چیست؟

 

جواب علاقمند بودیم در حوزه فروش محصولات ایرانی فعالیت داشته باشیم و معتقدیم که با فروش می‌توانیم به رونق اقتصادی کشور و ایجاد اشتغال کمک کنیم. پتانسیل نیروی انسانی کارآمد و تحصیل کرده در کشور و چالش اشتغال برای جوانان با انگیزه به عنوان تهدید فضای کسب و کار کشور را شناسایی کردیم و از آن به فرصتی برای رونق اقتصاد و اشتغال و ایجاد روحیه خودباوری ملی استفاده کردیم. بازاریابی شبکه ای امکان حضور جمع کثیری از افراد با انگیزه و فعال در جهت منافع ملی را فراهم می کند. شکی نیست که هوشمندی راهبران شرکت شبکه بادران در شناسایی تهدیدها و تبدیل آن به فرصت های بی بدیل اقتصادی توانست تاسیس اولین شرکت بازاریابی شبکه ای در کشور را رقم بزند.

 baadraan1

سؤال: لطفاً نظر خود را در مورد خصوصیات یک شرکت بازاریابی چند سطحی بیان نمایید؟

 

مهمترین ویژگی هر بنگاه اقتصادی التزام به قانون و مقررات است. من فکر می‌کنم که یک شرکت بازاریابی خوب بیشتر از هر چیزی باید بر روی فروش اخلاق مدارانه محصولاتش کار کند. شرکتی که می‌خواهد موفق شود باید توجه ویژه ای بر روی کیفیت محصولاتش داشته باشد. انتخاب کالاهای مناسب و عرضه آن به بهترین قیمت و ایجاد سود منطقی برای بازاریابان مهمترین خصوصیاتی است که در این زمان کم به ذهن متبادر می شود.

 

سؤال: شرکت شما تا چه اندازه با این معیارها مطابقت دارد؟

 

ما تمام سعی‌مان را انجام می‌دهیم که تمام معیارها را داشته باشیم. من خودم مصرف کنندۀ تمام محصولاتی هستم که می‌فروشم تا بتوانم شرایط خریداران رو درک کنم. بنابراین در قدم اول کالایی را به دیگران ارائه می‌دهم که خودم آن را مصرف می‌کنم. اگر بحث فروش شبکه‌ای و بحث پلن را کنار بگذاریم باید ببینیم آیا کسی هست که این محصولات را بخرد. اگر این بحث را در نظر بگیریم و خودمان از خودمان سؤال بپرسیم که آیا خودم حاضرم محصولات را بخرم؟ اگر گفتیم بله و خودم محصولات را استفاده کردم، معتقد هستم دیگران هم آن را استفاده می‌کنند. در شرکت ما یک اصل که خیلی به آن معتقد هستیم این است که یک شرکت بازاریابی شبکه‌ای موفق باید ۴ تا برنده داشته باشد. اولین برنده ما باید مصرف کننده ما باشد؛ یعنی باید احساس کند که کالایی که می‌خرد ارزش خرید را داشته باشد. دومین برنده ما، بازاریاب یا مشاور ما باشد که زحمت می‌کشد و کار می‌کند. سومین برنده ما باید تولید کننده باشد که محصولات را تولید می‌کند. چهارمین برنده هم باید شرکت خودمان باشد. که به عنوان حلقه ای است که این زنجیره را به هم وصل می‌کند. به هر صورت ما در بادران معتقدیم که در بازاریابی شبکه‌ای چهار برنده باید داشته باشد که خدمتتان عرض کردم. اول مشتری، دوم بازاریاب یا مشاور، سوم تولید کننده و در انتها شرکت که خودمان هستیم.

 

سؤال: تفاوت شرکت‌های هرمی و شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای را توضیح دهید؟

 

شرکت¬های هرمی و بازاریابی شبکه‌ای اختلافاتی دارند که بعضی از دوستان گاهاً صحبتش را می‌کنند. مهمترین این اختلافات قانونی نبودن شرکت های معروف به هرمی است. این شرکت ها با بوجود آوردن فضای اغوا کننده سعی در خروج ارز از کشور و وارد نمودن ضربه به اقتصاد ملی هستند. در این شرکت ها کالایی به فروش نمی رسد بلکه برخی با پول دیگران به پول می رسند. اما شرکت های بازاریابی شبکه ای اولا قانونی هستند و سیستم نظارتی دقت و کنترل خاصی بر روی آنها دارد تا از مسیر درست و اصولی خارج نشوند. ثانیا به فروش کالا و حتی ارز آوری در کشور کمک می کنند. یعنی سبب شکوفایی چرخه تولید و اقتصاد داخل می شوند. ثالثا با نظارت های بایسته خود شرکت ها رفتار های دون اخلاق اسلامی در آن رخ نمی دهد. اطلاعات مالی شفاف و قابل پیگیری دارند و بسیاری از مزایای دیگر …

 

سؤال: نظر شما راجع به دیگر شرکت‌هایی که در ایران مشغول فعالیت هستند چیست؟

 

شکی نیست در سپهر تخصصی بازاریابی شبکه ای ایران ستاره های پر فروغ اثر گذار کم نیستند و تمامی شرکت ها سعی در اعتلای این صنعت هستند. شرکت شبکه بادران سعی می کند درخششی ویژه در این سپهر داشته باشد. ما به همه شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای دارای مجوز قانونی احترام می‌گذاریم و حفظ احترام به همه آن‌ها را سر لوحه کارمان قرار دادیم و به تمام بازاریابان هم تأکید می‌کنیم به همۀ شرکت‌ها و به بازاریاب‌های دیگر شرکت‌ها احترام بگذارند.

 

سؤال: تا حالا پیش نیامده که بازاریابان شرکت شما بگویند که شرکت¬های دیگر پورسانت بالایی به بازاریابانش می‌دهد، شما هم این کار را انجام دهید؟

 

ببینید کار کردن به سبک هرمی خط قرمز ماست. ما آمدیم که یک کمپانی بزرگ باشیم و سال‌ها کار کردیم. ما بیست و یک سال تجربه خودمان را بکار گرفتیم. به کوتاه مدت فکر نمی‌کنیم به این فکر می‌کنیم که قرار است اگر خدا بخواهد اول داخل ایران پایگاهمان قوی شود. خاورمیانه، آسیا و اروپا را هم در دست بگیریم. در هرصورت قوانین ما جزو ارزش های ماست و با دیدگاههای سطحی قابل تغییر نیست. بازاریابان شرکت ما قبلاً در مورد کالا یا برند و در مورد شرکت تحقیق کرده¬اند و با دید باز وارد می¬شوند. ما رقیب‌های خودمان را جهانی فرض می‌کنیم.

baadraan2

سؤال: به نظر شما برای اینکه بازاریابان یک شرکت موفق و سالم عمل کنند، شرکت چه برنامه‌هایی را باید مدنظر داشته باشد؟

 

باید نظارت‌های خاص خودش را داشته باشد و آموزش های لازم را برای بازاریابان فراهم کند. ضمنا پیگیری مستمر فعالیت های نظارتی و رها نکردن بازاریابان اصل مهمی است. سؤال: اقدامات حمایتی که از بازاریابانتان انجام می‌دهید چیست؟ جواب: سعی می‌کنیم بستر مناسب را برای رشد آن‌ها فراهم کنیم. آموزش‌های مختلف را در اختیارشان بگذاریم. از قبیل آموزش قوانین، کالا و سعی می‌کنیم کالای مناسب برایشان فراهم کنیم، تا رشد خوبی داشته باشند. امکانات فیزیکی، یعنی جا و مکان هم سعی می‌کنیم برایشان فراهم کنیم و کلاس در اختیارشان قرار دهیم.

 

سؤال: چه برنامه‌هایی برای حمایت از مصرف کننده نهایی دارید؟

 

یافتن کالای با کیفیت و در اختیار گذاشتن آن با قیمت مناسب از برنامه های مهم ماست. مصرف کنندۀ نهایی باید اولین برندۀ ما باشد. همه تلاشمان این است که مصرف کننده نهایی از چیزی که خریده لذت ببرد. آرزوی شرکت ما رضایت مصرف کننده است. اول او باید راضی باشد. چون اگر او راضی باشد شرکت بقا دارد و اگر ناراضی باشد شرکت حذف خواهد شد. ما سعی می‌کنیم کیفیت خوبی داشته باشیم.

 

سؤال: نظر شما راجع به پرداخت پورسانت و توزیع آن در شبکه چیست؟

 

بحث خرده فروشی که در قوانین آمده و کمیته تعیین کرده باید ۴۰ درصد از مبلغ کل پورسانت در بحث خرده فروشی باشد. بقیه باید در لایه‌ها تقسیم شود. در لایه‌ها سیاست شرکت این است که پول به قشر زیادتری برسد. در پلن ما سعی شده است تعداد بیشتری پورسانت بگیرند. شرکت پلن را طوری طراحی کرده که تمام مبلغی که برای پورسانت در نظر گرفته می‌شود تقسیم گردد. آمارها هم نشان می‌دهد که از تمام مبلغ پورسانت، چیزی در شرکت نمی‌ماند. شرکت می‌داند رضایت دو یا سه نفر به تنهایی باعث بقای شرکت نمی شود. وقتی همه پورسانت بگیرند و راضی باشند در دراز مدت شرکت می‌ماند.

 

سؤال: شرکت چه سهمی از پورسانت برای خودشان قائل است؟

 

آنچه که در طرحمان داده شده برای شرکت از پورسانت چیزی باقی نمی‌ماند. ما به صداقت خیلی معتقد هستیم. باید با مشتری، با بازاریابان، با مردم صادق بود.اگر با بازاریاب با مردم با ارگان‌های نظارتی، صادق باشیم باقی می‌مانیم.

 

نقاط ضعف و قوت شرکت خود را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

 

نقطه قوت شرکت بادران اتکا به نیروی انسانی متعهد دلسوز است. بزرگترین سرمایه ما بازاریابان ما هستند. قطعا ما نیز عاری از نقاط ضعف نیستیم. اساسا نظام بازاریابی شبکه ای در ایران با توجه به نوپا بودن نقاط ضعفی دارد. ما نیز از این بدنه جدا نیستیم. اما انتقاد پذیری را سرلوحه خود قرار می دهیم و نقد های منصفانه را با دل و جان پذیراییم.

 

سؤال: چقدر به هدف اولیۀ خود نزدیک شده‌اید؟ آیا راضی هستید؟

 

مسیر را بخاطر بسپار که مقصد همان مسیر است. سعی می کنیم از همین ابتدای راه گام ها را بلند و مستحکم برداریم. به لطف خداوند کریم و رزاق راضی هستیم و امید واریم به همت بازاریابان و کمیته محترم نظارت بر بازاریابی شبکه ای و تکیه بر دانش مدیران بادران و اتکا به خداوند به سمت تعالی حرکت کنیم.

baadraan3

سؤال: با توجه با اینکه پیش انباشته سازی کالا از مشکلات اساسی کنونی بازاریابی شبکه ای در ایران است، نظرتان راجع به این موضوع یعنی پیش انباشته سازی چیست؟

 

نگهداشتن کالا برای هر منظور زیانبار است. ما با نظارت های مستمر تمام تلاش خود را برای جلوگیری از این اقدام خلاف قانون انجام می دهیم.

 

سؤال: نظارت‌های نرم افزاری دارید؟ در آموزش‌های شرکت چطور؟

 

بله قوانین را حتماً در آموزش‌های اولیه کلاً تذکر می‌دهیم و این را به آن‌ها کاملاً یادآوری می‌کنیم. بیشتر از هر چیزی به بچه‌ها آموزش می‌دهیم که کالا را بفروشند و بعد بیایند و بحث خریدشان را انجام دهند. سیستم نرم افزاری هوشمندی طراحی کردیم که تمامی اتفاقات را ثبت می کند و این ابزاری مهم برای کنترل نرم افزاری ماست.

 

سؤال: بعضی‌ها معتقد هستند، شرکت برای اینکه موفق باشد، خودش باید تولید کنندۀ محصول باشد یا اینکه برای کالای منحصر به فرد بازاریابی انجام دهد، نظر شما چیست؟

 

شرکتی موفق است که محصول منحصر به فرد داشته باشد. در واقع خودش تولید کننده یا سیاست گذار تولید باشد. در همین راستا، برندBUT را ثبت کردیم. بخشی از کالاهایمان هم با برند BUT تولید و عرضه شده است.

 

سؤال: نظرتان راجع به سایت MLMBOOK.ir چیست؟

 

سایت خوبی است. اطلاعات به روزی می‌دهد. اطلاعات علمی خوبی در آن هست و برای کسی که می‌خواهد کار کند اطلاعات خوبی را گردآوری کرده است. اما به لحاظ نو پا بودن بازاریابی شبکه ای در ایران جای کار بسیار دارد. ما آمادگی داریم تا در حد امکان به غنی تر شدن این سایت کمک کنیم.

 

سؤال: به بازاریابان شرکت مطالعه سایت را پیشنهاد می‌کنید؟

 

حتماً توصیه می‌کنم. خود ما هم همیشه این سایت را رصد می کنیم.

 

سؤال: توصیه شما به عزیزانی که می‌خواهند در این زمینه سرمایه گذاری یا بازاریابی نمایند، چیست؟

 

به آنهایی که می خواهند شرکت بازاریابی شبکه ای تاسیس کنند میگویم که کار بسیار سختی است . در یک کلام نابرده رنج گنج میسر نمی شود، مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد.

4.5/5 (2 نظر)
x

لینک مطلب در تالار


به منظور بحث و گفتگو در مورد این مطلب، می توانید به تاپیک آن در تالار گفتمان مراجعه نمایید:

x

اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی


با به اشتراک گذاشتن این مطلب، فرصت دیدن مطالب مورد علاقه ی خود را به دوستانتان هدیه دهید...!
هم اکنون می توانید این مطلب را توسط شبکه های اجتماعی زیر به اشتراک بگذارید

با اشتراک گذاری این مطلب، دوستان خود را از آن آگاه سازید
x

معرفی مرجع(های) این مطلب


منبع این مطلب : ام ال ام بوک


x

فهرست برچسب ها برای این مطلب:


guest
4 دیدگاه
تازه تر
قدیمی تر محبوب تر
نظرات درون خطی
تمام نظرات
4
0
تفکرات شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید!x
()
x