کتاب قورباغه را قورت بده! (کتاب متنی+کتاب صوتی)

5/5 (1 نظر)

کتاب قورباغه را قورت بده،اثری از روانشناس معروف،برایان تریسی می باشد.در این کتاب،نویسنده سعی بر این دارد که یک سری راهکار هایی به خواننده ارائه دهد تا بتواند بر تنبلی و سستی خود در انجام کارهایش غلبه کند.

از قدیم گفته‌اند اگر اولین کاری که باید هر روز صبح انجام بدهید، این باشد که قورباغه زنده‌ای را قورت بدهید در بقیه روز خیالتان راحت خواهد بود که سخت‌ترین و بدترین اتفاقی را که ممکن است در تمام روز برایتان پیش بیاید پشت سر گذاشته‌اید.قورباغه شما در واقع بزرگترین و مهم‌ترین کاری است که باید انجام بدهید. همان کاری که اگر الآن فکری به حالش نکنید به احتمال زیاد همین طور برای انجام ان تنبلی خواهید کرد. ضمناً کار موردنظر همان کاری است که انجام آن در حال حاضر می‌تواند بیشترین تأثیر مثبت را در زندگی شما بگذارد. قدیم‌ها همچنین گفته‌اند:اگر قرار است دو تا قورباغه را بخوری اول آن یکی را که زشت تر است بخور!»

حرف آخر این است:اگر باید قورباغه زنده‌ای را بخوری هیچ فایده‌ای ندارد که مدت زیادی بنشینی و به آن نگاه کنی».

Eating the Frog

با مطالعه و بررسی هرچه بیشتر در مورد مردان و زنانی که درآمد بهتری داشته وسریع‌تر پیشرفت کرده‌اند ویژگی (عمل‌گرایی) به عنوان بارزترین و پایدارترین رفتاری که آنها در هر کاری از خود نشان می دهند خودنمایی می کند. افراد موفق و مؤثر کسانی هستند که مستقیماً به سراغ کارهای اصلی خود می‌روند و خود را موظف می کنند تا به طور مداوم و بدون آنکه ذهنشان منحرف شود به انجام آن کارها ادامه دهند تا آنها را به اتمام برسانند. (شکست در عمل) یکی از مهمترین مشکلاتی است که امروزه در سازمان‌ها به چشم می‌خورد. بسیاری از مردم مشغله را با موفقیت اشتباه می‌گیرند. این قبیل افراد مدام حرف می‌زنند، مرتب جلسه تشکیل می دهند و برنامه های فوق‌العاده‌ای را طرح ریزی می‌کنند،‌اما در نهایت کار مفیدی انجام نمی دهند و به نتایج مطلوب دست پیدا نمی‌کنند.

حداقل ۹۵ درصد از موفقیت شما در زندگی و کار بستگی به عادت‌های مختلفی دارد که به مرور زمان کسب می‌کنید،‌عادت تعیین اولویت‌ها، غلبه بر تنبلی، مداومت در انجام مهم‌ترین وظایف که یک مهارت ذهنی و جسمی successاست.یکی از به اصطلاح بزرگ‌ترین رازهای موفقیت این است که شما واقعاً می‌توانید درخودتان یک «اعتیاد مثبت» نسبت به لذتی ایجاد کنید که از اطمینان، اعتماد و قابلیت حاصل از موفقیت ناشی می‌شود وقتی این اعتبار را درخود ایجاد کردید آن وقت بدون آنکه حتی درباره ی آن فکر کنید زندگی خود را به نحوی سر و سامان خواهید داد که مدام کارها و پروژه‌های بزرگ‌تری را آغاز کنید و به انجام برسانید.

براي ايجاد عادت توجه و تمركز برروي مهم‌ترين كارها، به سه ويژگي اساسي نياز داريد كه هرسه را مي‌توان يادگرفت.
اين سه ويژگي:

  • تصميم گيري
  • انضباط
  • اراده

هستند ، که در نهایت شما تبديل به هماني مي‌شويد كه تجسم مي كنيد.
پس قورباغه را قورت بده!

برای مطالعه ی خلاصه کتاب “قورباغه را قورت بده” کلیک کنید.

۱ ) سفره را بچينيد: براي موفقيت يك ويژگي هست كه فرد بايد آن را داشته باشد و آن مشخص بودن هدف است. به بيان ديگر فرد بايد بداند كه چه مي خواهد و شديداً خواستار بدست آوردن آن باشد. دقيقاً تصميم بگيريد كه چه مي‌خواهيد. روشن بودن در اين امور يك شرط اساسي است. پيش از شروع كار، هدف‌ها و تصميم‌هايتان را بنويسيد.

۲) براي هر روز از قبل برنامه‌ريزي كنيد: برنامه‌ريزي، آوردن آينده به زمان حال است تا بتوانيد همين الآن كاري براي آن انجام دهيد. برنامه‌هايتان را روي كاغذ بياوريد. به ازاي هر دقيقه اي كه صرف برنامه‌ريزي مي‌كنيد، به هنگام اجراي آن پنج يا شش دقيقه در وقت خود صرفه جويي خواهيد كرد. يكي از مهمترين قوانن كارايي فردي «قانون ۹۰/۱۰» است. اين قانون مي‌گويد: ۱۰% وقت اوليه اي را كه قبل از شروع كار صرف برنامه‌ريزي و تنظيم فعاليت‌هاي خود مي‌كنيد معادل ۹۰% از وقتي را كه در حين انجام فعاليتتان مصرف مي‌كنيد صرفه‌جويي مي كند.

۳ ) قانون ۲۰/۸۰ را در همه امور به كار بگيريد: ما هميشه وقت كمي داريم به شرط انكه هم بخواهيم و هم درست از آن استفاده كنيم. (قانون ۲۰/۸۰‌) يكي از سودمندترين قوانين در زمينه مديريت زمان و زندگي است نام ديگر آن «قانون پارتو» است كه به افتخار بنيان گذار آن پارتو اقتصاددان ايتاليايي نامگذاري شده است. كه در سال ۱۸۹۵ مطرح شده . وي متوجه شد كه جامعه‌اي كه در آن زندگي مي كند مردم را مي‌توان به طور طبيعي به دو دستته تقسيم كرد: گروه اول كه وي به آنها «اقليت بسيار مهم» مي‌‌گويد جزء ۲۰% افرادي هستند كه از نظر اقتصادي و اثر بخشي در صدر قرار دارند. گروه دوم كه وي به آنها «اكثريت كم اهميت» مي‌گويد ۸۰% را تشكيل مي‌دهند كه در سطح پايين جامعه قرار دارند. وي بعدها كشف كرد كه عملاً تمام فعاليت‌هاي اقتصادي تابع اين قانون هستند، به عنوان مثال: ۸۰% از نتايجي كه شما به دست مي‌آوريد نتيجة ۲۰% از فعاليتهاي شماست.

۴) پيامد كارها را درنظر داشته باشيد: ميزان بزرگي و موفقيت هر فرد بستگي به اين دارد كه تا چه حد مي‌تواند همه نيروهاي خود را در يك كانال واحد بريزد . مهم‌ترين و ضروري‌ترين كارهاي شما آنهايي هستند كه مي‌توانند بيشترين تأثير را چه مثبت و چه منفي روي كار و زندگي شما بگذارند. به جاي تمركز روي ساير كارها، تمام توجهتان را معطوف به اين نوع كارها كنيد.

۵ ) روش الف ب پ را مدام به كار بگيريد: نخستين قانون موفقيت تمركز است. يعني همه نيروهاي خود را روي يك نقطه متمركز كنيد، مستقيماً به سراغ همان نقطه برويد و به چپ و راست منحرف نشويد. قبل از شروع ليستي از كارهايتان تهيه كنيد و سپس آنها را از نظر ارزش و ضرورت اولويت بندي كنيد تا مطمئن شويد كه هميشه در حال انجام مهم‌ترين كارهايتان هستيد.

۶ ) روي اهداف اصلي تمركز كنيد: وقتي همه نيروهاي جسمي و ذهني متمركز شوند توانايي فرد براي حل مشكلات به طور حيرت انگيزي چند برابر مي‌شود». نتايجي را كه بايد قطعاً از كارتان بدست آوريد تا بتوانيد بگوئيد كه به خوبي از عهده كار برآمده ايد مشخص كنيد و در تمام مدت قاطعانه به دنبال به دست آوردن آنها باشيد.

۷ ) به قانون تشخيص ضرورت عمل كنيد: تمركز در معناي اصلي و درست كلمه توانايي، دقت و توجه ذهن روي يك موضوع واحد است. هيچ وقت براي انجام همه كارها وقت كافي وجود ندارد اما هميشه براي انجام مهم‌ترين كارها وقت كافي هست. كارهاي مهم را اول انجام دهيد و كارهايي را كه در اولويت نيستند اصلاً انجام ندهيد.

۸ ) پيش از شروع، مقدمات كار را كاملاً فراهم كنيد: ميزان كارايي شما هرچه باشد، توانايي‌هاي بالقوه شما بيشتر از آن است كه تا كنون به فعل درآمده است . آمادگي تمام و كمال قبل از شروع كار مانع عملكرد ضعيف مي‌شود.

۹ ) هميشه يك شاگرد باقي بمانيد: تنها ابزار موفقيت كه قطعاً به آن نياز داريد، صرف نظر از اينكه كارتان چيست، اين است كه بيشتر و بهتر از آنچه از شما انتظار مي‌رود كارايي داشته باشيد و خدمات عرضه كنيد . هرچه در ارتباط با كارهاي ضروري و مهم‌تان دانش و مهارت بيشتري به دست آوريد، مي‌توانيد سريع‌تر آنها را شروع كنيد و زودتر به اتمام برسانيد.

۱۰ ) استعدادهاي منحصر به فرد خود را تقويت كنيد: كار خودتان را انجام دهيد، اما نه فقط در حد وظيفه بلكه اندكي بيشتر و از روي سخاوت. همين مقدار اندك به اندازه تمام كار ارزش دارد». دقيقاً مشخص كنيد چه كاري است كه در حال حاضر خيلي خوب انجام مي‌دهيد يا در آينده مي‌توانيد خيلي خوب انجام دهيد، سپس تمام توان خود را در انجام آن به كار گيريد.

۱۱ ) محدوديت‌هاي اصلي خود را مشخص كنيد: تمام افكار خود را روي كاري كه داريد انجام مي دهيد متمركز كنيد. پرتوهاي خورشيد تا متمركز نشوند نمي سوزانند» محدوديت ها و يا عوامل بازدارنده دروني و بيروني خود را مشخص كنيد. عواملي كه سرعت شما را در دست يابي به مهم‌ترين هدف‌هايتان تعيين مي كند. سپس تمركزتان را به از بين بردن اين محدوديت‌ها معطوف كنيد.

۱۲ ) هر بار يك قدم به جلو برويد: افرادي هم كه توانايي متوسطي دارند مي‌توانندكارهاي بزرگ انجام دهند، اگر هر بار تمام نيروي خود را به طور خستگي ناپذير روي يك چيز متمركز كنند» يك ضرب آ لمثل قديمي انگليسي مي‌گويد: «يك متر يك متر سخت است ولي يك سانت يك سانت مثل آب خوردن. طي كردن راهي كه هزاران فرسنگ است با برداشتن يك قدم آغاز مي‌شود»

۱۳ ) خودتان را تحت فشار بگذاريد: نخستين شرط لازم براي موفقيت اين است كه نيروهاي جسمي و ذهني خود را به طور پيوسته و خستگي ناپذير روي يك مسئله متمركز كنيد» هميشه تصور كنيد كه يك ماه ديگر بايد شهر را ترك كنيد، طوري كار كنيد كه گويا مجبور هستيد قبل از ترك شهر تمام كارهاي اصلي تان را به اتمام برسانيد.

۱۴ ) قدرت‌هاي فردي خودرا حداكثر برسانيد: تمام سرمايه‌هاي خود را يك جا جمع كنيد، همه استعدادهاي خود را گرد آوريد، تمام نيروهاي خود را آرايش دهيد، و همه توانايي‌هاي خود را براي تسلط روي حداقل يك زمينه كاري متمركز كنيد»ـ اوقاتي از روز را كه از نظر ذهني و جسمي كارايي بيشتري داريد مشخص كنيد و مهم‌ترين و ضرور‌یترين كارهايتان را در اين اوقات انجام دهيد. به اندازه كافي استراحت كنيد تا بتوانيد بيشترين بازدهي را داشته باشيد.

۱۵ ) خودتان را به فعاليت ترغيب كنيد: بالاترين لذت‌ها در شور و شوقي است كه انسان را به ماجراجويي‌ها و پيروزي‌هاي بزرگ و فعاليت‌ها خلاقه وادار مي‌كند. خودتان مشوق خودتان باشيد. در هر شرايط يا موقعيتي به دنبال كسب نتايج خوب باشيد. به جاي تمركز بر مشكلات به دنبال راه حل بگرديد. همواره فردي خوش بين وسازنده باشيد.

۱۶) روش تنبلي سازنده را تمرين كنيد: مدام براي انجام وظايف و كارهاي اصلي خود وقت ايجاد كنيد. هر روز براي انجام كارهاي فردا برنامه‌ريزي كنيد. چند كار كوچك را كه بايد حتماً انجام شوند همان اول صبح انجام دهيد. سپس بلافاصله به سراغ وظايف اصلي و مهم برويد و كار را تا به اتمام رساندن آنها ادامه دهيد». هيچكس نمي‌تواند همه كارها را انجام دهد. بنابراين بايد يادبگيريد كه از روي عمد در انجام برخي از كارهايي كه از ارزش و اهميت كمتري برخوردار هستند تنبلي كنيد. با اين كار خواهيد توانست وقت كافي براي معدود كارهايي كه واقعاً مهم هستند ايجاد كنيد.

۱۷ ) اول سخت‌ترين كار را انجام دهيد: هرچه بيشتر عمر مي‌كنيم بيشتر اطمينان پيدا مي كنم كه تفاوت عمده انسانها، تفاوت بين انسانها ضعيف و قوي، بين انسان بزرگ و كوچك ميزان توانايي يا اراده استوار و خلل‌ناپذير آنهاست. به اين معني كه انسان قدرتمند هنگامي كه هدفي را براي خود مشخص مي‌كند دو راه بيشتر پيش رو ندارد: يا مرگ يا پيروزي» روزتان را با سخت‌ترين كار آغاز كنيد. كاري كه مي‌توانيد بزرگترين تأثير را بر خودتان و حرفه‌تان بگذارد. و تا وقتي كه آن را تمام نكرده‌ايد دست از كار نكشيد.

۱۸ ) كار را به قسمت‌هاي كوچك‌تر تقسيم كنيد: هر كاري در ابتدا مانند يك نخ نازك است. اما هر بار كه يك عمل را تكرار مي كنيم ما اين نخ را ضخيم‌تر مي كنيم و با تكرار عمل نهايتاً اين نخ تبديل به طناب ضخيم و بلندي مي‌شود كه براي هميشه به دور فكر و عمل ما مي‌پيچد». كارهاي بزرگ و پيچيده را به قطعات كوچكتر تقسيم كنيد و سپس هر بار يك قسمت از کار را شروع كنيد و به اتمام برسانيد.

۱۹ ) وقت بيشتري ايجاد كنيد: هيچ چيز به اندازه تمركز انرژي روي تعداد محدودي از هدف‌ها به زندگي تان توان و نيروي بيشتر نمي دهد». برنامه روزانه خود را طوري تنظيم كنيد كه به صورت طولاني مدت هر روز وقت كافي براي تمركز كامل روي كارهاي مهم و اصلي داشته باشيد.

۲۰ ) سرعت انجام كار را افزايش دهيد: منتظر نمانيد. زمان مناسب تر از اكنون وجود ندارد. از همين قطه اي كه ايستاده ايد با همين ابزار و امكاناتي كه در اختيار داريد كار را ادامه دهيد. همين طور كه پيش مي‌رويد. ابزارها و امكانات بهتر و مناسبب‌تر را پيدا مي كنيد». عادت كنيد كارهاي اصلي خود را سريع‌تر انجام دهيد. به عنوان فردي كه كارها را سريع و دقيق‌ انجام مي دهد مشهور شويد.

۲۱ ) هربار يك كار مهم انجام دهيد: راز قدرت واقعي در اين است، با تمرين كردن مداوم ياد بگيريد كه چطور توانايي‌هاي خود را هدر ندهيد و در لحظه آنها را بر يك نقطه متمركز كنيد» كارهاي ضروري تان را دقيقاً مشخص كنيد. سريعاً كار را شروع كنيد و سپس بدون توقف تا انجام ۱۰۰% كار را پيش ببريد. اين رمز واقعي افزايش كارآيي و بهره‌وري فردي است .

var CollapsiblePanel1 = new Spry.Widget.CollapsiblePanel(“CollapsiblePanel1”);

هم اکنون می توانید کتاب “قورباغه را قورت بده” را به دو صورت متنی و صوتی و با لینک مستقیم از وبسایت علم پول دریافت نمایید.


downloadدانلود کتاب متنی : لینک مستقیم | حجم: ۸۳۶ کیلو بایت

downloadدانلود کتاب صوتی : بخش اول | حجم: ۹.۷۰ مگابایت — بخش دوم | حجم: ۱۱.۳ مگابایت

passwordرمز فایل : www.mlmarketing.ir
manbaمنبع کتاب صوتی : کتاب های صوتی

5/5 (1 نظر)
x

لینک مطلب در تالار


به منظور بحث و گفتگو در مورد این مطلب، می توانید به تاپیک آن در تالار گفتمان مراجعه نمایید:

x

اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی


با به اشتراک گذاشتن این مطلب، فرصت دیدن مطالب مورد علاقه ی خود را به دوستانتان هدیه دهید...!
هم اکنون می توانید این مطلب را توسط شبکه های اجتماعی زیر به اشتراک بگذارید

با اشتراک گذاری این مطلب، دوستان خود را از آن آگاه سازید
x

فهرست برچسب ها برای این مطلب:


guest
1 دیدگاه
تازه تر
قدیمی تر محبوب تر
نظرات درون خطی
تمام نظرات
1
0
تفکرات شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید!x
()
x