۸ عادت که شما را فقیر نگه می‌دارد حتی اگر درآمد زیادی داشته باشید

5/5 (1 نظر)

آیا تا حالا تعجب کرده‌اید که چه بر سر تمام پول‌تان آمده است؟ آیا اغلب می‌اندیشید چرا در آخر ماه هیچ پولی در حساب بانکی‌تان نمانده است؟ آیا تا به حال پی برده‌اید غالبا به چاله‌های پنهان فکر می‌کنید که وجوه شما در آنها گم و گور می‌شود؟ اگر پاسخ‌تان بله است، جای درستی فرود آمده‌اید. ما می‌توانیم به شما دقیقا دلایلی را بگوییم که چرا قادر نیستید پول را به رغم کسب درآمد بی‌زبان انباشته کنید.

در این جا ۸ عادت برتر آورده شده‌اند که می‌توانند دزدکی به درآمدی که به سختی به‌دست آورده‌اید نفوذ کنند و با نامردی وجوه شما را ببلعند.

۱. خرج شما با افزایش درآمدتان بیش‌تر می‌شود.

وقتی می‌توانید، ضرری ندارد که استاندارد زندگی‌تان را بالا ببرید. اگر شخصی هستید که همواره دنبال راهی برای خرج کردن پول‌تان هستید، احتمالا خودتان را خیلی زود در وضعیت مالی وخیمی خواهید دید. اگر دائما هزینه‌های‌تان با هر گونه افزایش درآمدتان(یا حتی بدون افزایش آن) بالا می‌رود، به سختی می‌توانید پس‌انداز واقعی داشته باشید.

سعی کنید مخارج‌تان را در سطح ثابتی، به موازات پیدا کردن راه‌هایی برای افزایش درآمدتان، حفظ کنید. این همان مسیر موفقیت است.

۲. بر زمان حال بدون اهمیت دادن به آینده تمرکز دارید.

معمو لا وقتی آدم‌ها پی می‌برند غلبه بر مشکلی سخت است، تصمیم می‌گیرند آن را نادیده بگیرند. این یک دستور پخت مطمئن برای فاجعه است. همین حقیقت در مورد امور مالی و پول شما صدق می‌کند. عموما آدم‌ها بر نیازهای کنونی‌شان تمرکز دارند، و مذبوحانه فکر می‌کنند نیازهای آینده هرجور هست به یک روشی تامین خواهدشد.

هر وقت می‌خواهید هر تصمیم مالی بگیرید باید آینده را در انتظارات و فکر خود در نظر بگیرید.

اگر چه خوب است در حال‌ حاضر مراقب همه چیز باشید، ولی بهترین کار این است که برای آینده نیز پس‌انداز کنید.

۳. فکر می‌کنید برای شروع پس‌انداز خیلی زود است.

وقتی جوان هستید به آسانی می‌توانید تسلیم لذت‌های مختلفی شوید که پول می‌تواند بخرد. آدم‌ها اغلب فکر می‌کنند، حالا برای شروع پس‌انداز کردن یا سرمایه‌گذاری کردن بسیار زود است. خطا! هیچ‌وقت برای پس‌انداز کردن بخشی از درآمدتان زود نیست، مهم نیست چقدر درآمدتان پایین یا بالا باشد.

پس‌انداز را از امروز شروع کنید! در حقیقت، کارشناسان اقتصاد می‌گویند شما قبل از خرج کردن باید پس‌انداز کنید. بخشی از هر پول یا درآمدی را که کسب می‌کنید کنار بگذارید، و بقیه را خرج کنید.

۴. هیچ ثبت و ضبطی از پول‌تان ندارید.

همه فکر می‌کنیم می دانیم پولمان از کجا می‌آید و به کجا می‌رود. متاسفانه این امر در مورد بیشتر ما صحت ندارد. ممکن است از مخارج عمده‌مان مطلع باشیم، ولی چیزهای کوچک معمولا پول‌های ما را بیش‌تر از مخارج بزرگ‌تر می‌بلعند.

ایده‌ی جالبی است که شروع کنید یک دفتر روزانه یا روزنامه برای تمام درآمدها و هزینه‌های‌تان نگه دارید، کوچک یا بزرگ‌اش اهیت ندارد. به این ترتیب ایده‌ی بهتری از کنترل امور پولی یا مالی‌تان خواهید داشت.

۵. نداشتن بودجه و / یا بودجه‌ی ضعیف

شما ممکن است همه چیز را مستندسازی کنید. ولی بعدا دوباره ممکن است نقطه‌ی شروع را گم کنید – یک بودجه! داشتن یک بودجه‌ی واقع‌بینانه و مستند شده، بنیاد برنامه‌ریزی و موفقیت مالی شما است. یک بودجه درست کنید و به آن وفادار باشید. می‌توانم این حقیقت را از تجربه‌ی خودم بگویم: تفاوت عظیمی در چگونگی نگاه‌تان به پول‌تان ایجاد می‌کند. در نبود یک بودجه، به آسانی می‌توانید کنترل خود را از دست بدهید و مرتکب مخارج غیر ضروری شوید.

۶. روشن نبودن نیازها، خواسته‌ها، و تامین مالی شما

 به منظور پس‌انداز پول، و ساخت ثروت، مهم‌ترین چیز این است که اکیدا مراقب باید – داشتن‌ها، خوب – داشتن‌ها و- نداشتن‌ها باشید! شما باید اهدادف مالی‌تان را اولویت‌بندی کنید. اگر ثروتمند شدن اولویت برتر شما است، پس باید لذت کنونی‌تان را فدا کنید، چه دوست داشته باشید چه نداشته باشید.

اهداف‌تان را به روشنی مشخص کنید و بنویسید. آنها را در فواصل زمانی منظم بازنگری کنید تا خودتان را در مسیر و به روز نگاه دارید.

۷. بدهی‌ها را ندیده می‌گیرید.

برای بسیاری از آدم‌ها در دنیای امروز، بهره، بخش بزرگی از درآمدشان را می‌بلعد. این یک حقیقت دردناک است. با این وجود، آنها نمی‌دانند چه طور از این چرخه‌ی معیوب، که نمی‌گذارد حتی پس‌انداز کوچکی داشته باشند، خارج شوند.

اول از هرچیز، پرداخت بدهی‌تان را در بالای فهرست کارهای ضروری یا دستور کارتان قرار دهید. برنامه‌ای برای کار روی بدهی‌تان بنویسید و به آن عمل کنید. مهم نیست چطور، نمی‌خواهید که باور کنید فقیر هستید، می‌خواهید؟

۸. دائما گجت‌های الکترونیکی‌تان را بروزرسانی کنید.

 هیچ حدی برای آن نیست. با این که خرید گجت‌هایی که واقعا به آنها نیاز دارید هیچ ضرری ندارد، ولی خرید به این دلیل که نسخه‌ی بعدی موبایل آن در بازار در دسترس است یقینا بیش از آن که خوب باشد به شما ضرر خواهد زد.

مسئولیت زندگی‌تان را امروز به‌دست بگیرید. چه چیز نیاز است حالا انجام شود. می‌توانید آن را انجام بدهید. به خودتان لطفی بکنید و سفرتان برای ثروتمند شدن را امروز آغاز کنید. ویلیام شاتنر می‌گوید، “اگر پس‌انداز کردن غلط است، من دوست ندارم کار درست انجام دهم.”

5/5 (1 نظر)
x

لینک مطلب در تالار


به منظور بحث و گفتگو در مورد این مطلب، می توانید به تاپیک آن در تالار گفتمان مراجعه نمایید:

x

اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی


با به اشتراک گذاشتن این مطلب، فرصت دیدن مطالب مورد علاقه ی خود را به دوستانتان هدیه دهید...!
هم اکنون می توانید این مطلب را توسط شبکه های اجتماعی زیر به اشتراک بگذارید

با اشتراک گذاری این مطلب، دوستان خود را از آن آگاه سازید
x

معرفی مرجع(های) این مطلب


برگرفته از :  بازده


x

توضیحاتی پیرامون این مطلب


 نویسنده: لیانه مارتا مایکوئز لارویا

مترجم: امیر پوریانسب

x

فهرست برچسب ها برای این مطلب:


guest
1 دیدگاه
تازه تر
قدیمی تر محبوب تر
نظرات درون خطی
تمام نظرات
1
0
تفکرات شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید!x
()
x